Padel

Slöinge Tennisklubb erbjuder padelkurser för alla målgrupper

Aktuellt kursutbud

Slöinge Tennisklubb erbjuder padelkurser för alla målgrupper. Du är välkommen att vara med oavsett ålder, spelnivå eller tidigare erfarenhet. Våra tränare hjälper dig att bli en bättre padelspelare. Du matchas in i en nivåmässigt mixad spelgrupp med genomtänkta lektionsplaneringar. Hänsyn tas till arbets- och skoltider, meddela dock i god tid när du tidigast kan vara på plats och eventuella önskemål om träningsdagar. I dagsläget bedriver vi kursverksamhet på onsdagar mellan kl. 1500–2000.

Du kan också boka enskilda pass med våra tränare. Se information nedanför.

Padel court

Våra kurser är:

Anpassade

Du tränar i nivåmässigt mixade grupper med väl lämpade lektionsplaneringar. Varje tränare ansvar för 4–6 elever så att du alltid får möjlighet att bli sedd. Standardlängden på ett pass är 60 minuter. Kursterminerna är strukturerade efter förutbestämda spelteman.

Lärarledda

Våra tränare har hög kompetens. Juniorverksamheten styrs av en chefstränare tillsammans med en heltidstränare som kompletteras med flera välkvalificerade timtränare. Vår tennis och padelskola är basen i klubbens verksamhet och prioriteras alltid.

Allsidiga

Hos oss blir du allsidigt tränad, både på tennisbanan och utanför. Fysträning är en given och integrerad del av träningspassen. Vi rekommenderar våra kurselever som tränar 1 pass/vecka att utöka till 2 pass/vecka. Vi uppmuntrar våra ungdomar att hålla på med flera sporter. Alltid glädjen i centrum. Som medlem kan du också träna på klubbens gym fritt från 15 års ålder. Vid intresse får du också möjlighet att utbilda dig till tränare och domare.

Öppna för alla

Du kommer att bli uppmuntrad att tävla och kan ställa upp i interna tävlingar, men hos oss är atmosfären viktigare än prestationen. Alla som vill ska kunna träna, oavsett förmåga. Och du är alltid välkommen att hänga i våra fina klubbrum. För de som önskar sitta med läxläsning ska kunna göra det i lugn atmosfär. Vi räknar med att alla alltid tar ansvar för att hålla fin ordning i rummet.

Tränare

Slöinge Tennisklubb tränare Anton